Toyota Tacoma Forum banner

Konwersja front-end dla początkujących

152K views 99 replies 41 participants last post by  002@cOK  
#1 · (Edited)
Dobra, w zeszłym tygodniu było około 5 wątków na ten temat . . .

Gen 1 (1995.5-1997)
Gen 2 (1998-2000) = pasuje do Gen 1
Gen 3 (2001-2004) = pasuje do Gen 1 i 2


Części potrzebne do zamiany Gen 3:

Maska
Uszczelka maski
Grill
Wypełniacze reflektorów (elementy, które wchodzą pod reflektory)
Reflektory
Światła narożne
Dolne światła listwy
Zderzak
Osłona zderzaka (element, który znajduje się na górze zderzaka
Dolna listwa
Wsporniki zderzaka
Belka podporowa (ten element znajduje się za dolną listwą)

Części opcjonalne:

Zaczep maski
Mocowania reflektorów (chociaż moje z nimi przyszły, keveinthefawkers ich nie miał)

Części, które możesz zachować:

Błotniki
Wsporniki maski
Wspornik rdzenia


Instalacja:

Wszystko przykręca się dość łatwo, z wyjątkiem reflektorów (może to dotyczyć tylko ciężarówek Gen 1) musiałem wywiercić nowe otwory i powiększyć poprzednie otwory na reflektory, aby zrekompensować większe reflektory Gen 3

Musieliśmy również przyspawać dolną belkę podporową listwy . . . .

Musisz zrobić przedłużenie do zwalniania maski . . . .

Użyłem również wkrętów samogwintujących do przykręcenia wspornika światła narożnego (które były dołączone, gdy je kupiłem)

Poza tym wszystko zatrzaskuje się i przykręca


Lokalizacje części:

ponieważ żaden z lokalnych złomowisk nie ma żadnych części do nich, musiałem je wszystkie zamówić

www.partstrain.com
www.rockauto.com
www.ebay.com

to wszystko było najtańsze (ta zamiana nie jest taka tania!)
 
#8 ·
Ktoś inny będzie musiał zabrać głos w sprawie przedniej części 4runnera?

również jeśli ktoś inny ma coś do dodania...
-maska
-zawiasy maski (standardowy hak zawiasu musi zostać odcięty i oszlifowany)
-reflektory
-wypełniacz reflektorów i akcesoria do mocowania wypełniacza (zakładam, że ich potrzebujesz, nigdy nie miałem okazji tego zrobić)
-błotniki
-wspornik rdzenia
-zderzak
-grill

Nie użyłem zatrzasku maski, więc nie wiem, czy ten z tacomy będzie pasował. Być może będziesz musiał trochę zmodyfikować przewody klimatyzacji. Musiałem upchnąć osuszacz za reflektorem po stronie kierowcy, w innym miejscu musiałbym kupić nowe przewody. Myślę, że to wszystko, ale odezwę się, jeśli coś jeszcze sobie przypomnę.
 
#4 ·
Kupiłbym zatrzask maski gen 3 01-04 za 30 dolarów. I małe rzeczy, takie jak klips do światła narożnego, który wchodzi na błotnik za 5 dolarów za sztukę. Również kupiłbym wspornik reflektora za 20 dolarów za stronę i zamontował go na błotniku. Utrzymuje wszystko w linii. Również dla osób ze starszym przodem bez błotnika 4WD prerunner, powinieneś również dostać nową wkładkę błotnika, a także nowe wsporniki błotnika, aby wszystko dobrze siedziało.
 
#5 ·
Kupiłbym zatrzask maski gen 3 01-04 za 30 dolarów. I małe rzeczy, takie jak klips do światła narożnego, który wchodzi na błotnik, za 5 dolarów za sztukę. Również kupiłbym wspornik reflektora za 20 dolarów za sztukę i zamontował go na błotniku. Utrzymuje wszystko w jednej linii. Również dla osób ze starszym przodem bez błotnika 4wd prerunner powinieneś również dostać nową wkładkę błotnika, a także nowe wsporniki błotnika, aby wszystko dobrze pasowało
Które wsporniki błotnika? Myślę o zrobieniu tego, ale nie chcę stracić moich przednich błotników... wanny już wspawane. Mam model 2000.5 2wd z przednim końcem Pre-runner. Biorąc pod uwagę to, co przeczytałem na górze, czy mogę zachować moje błotniki? Czy to dotyczyło tylko sytuacji, gdy ogoliłem rogi?
 
#7 ·
Więc zakładam, że gen 3 jest bardziej atrakcyjny niż 2 lub 1... co do którego uważam, że gen 1 wygląda fajniej... gen 2 jest w porządku, a gen 3 wygląda jak świńska twarz lub coś w tym stylu.
Nie byłem wielkim fanem przednich części 01 - 04, kiedy po raz pierwszy się pojawiły, ale naprawdę zaczynam lubić ideę nowszych reflektorów i mocowań z kęsów. Ten przód to jeden z niewielu, które lubię również z maską z kapturem.
 
#13 ·
One thing that isnt specified is whether you get the parts for a DLX, Prerunner, Srunner, 2wd, 4wd, 2.4L, 2.7L, 3.4L.
Jedyną różnicą we wszystkich tych przypadkach jest to, że ciężarówki 2wd Gen 1 i 2 będą musiały kupić błotniki.
 
#16 · (Edited by Moderator)

Attachments

#15 ·
Mam sumę ?s, na początku widziałem dla konwersji 2wd gen1 do gen3. nie potrzebujesz błotników, a później w wątku zobaczyłem, że tak, czy ktoś może mi to wyjaśnić? również mam 96 (wpuszczane reflektory), czy rozmiar światła narożnego w błotniku jest taki sam, ponieważ kupiłem parę przezroczystych i musiałem zeszlifować zewnętrzną stronę, aby pasowały, a jeden otwór na śrubę jest o około 1/8 :doah:i na koniec, gdybym miał zamienić z gen1 na 3, czy wszystko ładnie by się wyrównało, czy byłoby tylko trochę tu i tam? czy gen2 lepiej by się wyrównał? dzięki bardzo :waytogo:
 
#17 · (Edited)
Jeśli to w czymś pomoże, musiałem zrobić wsporniki L (do mojej zamiany z 95 na 98-00) dla zewnętrznych 2 śrub mocujących po stronie światła pozycyjnego świateł.....po prostu zgiąłem kilka L z blachy 16 gauge paint lock, wywierciłem kilka otworów, wbiłem kilka nitów i miałem solidne mocowania boczne naśladujące te z 98-00....Spróbuję wkrótce zamieścić zdjęcie
 
#18 ·
Chociaż mój taco miał lekkie uszkodzenia przodu, kiedy zdecydowałem się na zamianę 98 na 04, powiem, że to była suka... Myślałem, że po przeczytaniu wielu postów na ten temat jest to dość proste lol dla tych, którzy nie mają doświadczenia w pracy z karoserią, powiedziałbym, że możesz to zrobić, tylko nie oczekuj, że zrobisz to w ten sposób lol musiałem biegać do sklepu z częściami po tak wiele śrub i nakrętek 8 mm, nie wspominając o zrobieniu własnych bocznych wsporników reflektorów z blachy, a następnie podkładaniu ich podkładkami, ponieważ zgiąłem je za krótko lol powiedzmy, że to fajne, wyniki są ładne, ale wiedz, że będziesz się dobrze bawić lol moje błotniki działały, chociaż wymagały lekkiego masażu, aby wspornik światła narożnego mógł się wsunąć na reflektor, ale błotniki działały, ale ja, tak niecierpliwy jak jestem, powinienem był kupić błotniki 04 lol zatrzask maski działał szczelinowo, ale nie działa jak normalnie, ale działa!! Będąc biednym, jestem zadowolony z tego, jak to działa, po prostu przesunąłem ograniczniki maski w górę lol ta strona ma dobrą wiedzę, ale nie lekceważ wszystkich spawów punktowych na całej ramie czołowej (użyłem ramy czołowej 04, ponieważ moja była zgięta po wypadku) życzę wszystkim, którzy tego próbują, powodzenia, zrobiłem to, więc jest to możliwe dla głupich ludzi lol, wymaga to tylko odrobiny pomysłowości wiejskiej i afro-inżynierii oraz cierpliwości, której nie miałem lol powodzenia!! To fajne, a efekty końcowe są warte całego stresu i rzucania narzędziami lol :waytogo::meemee: tak, nie potrafię poprawnie pisać !:waytogo:
 
#21 ·
Tak, robię to. Możesz kwestionować swoją autentyczność ile chcesz, lol. Mam też tylny panel Supra bez tylnych świateł, lol, i stare gówno. Chcesz to też udokumentować, lol? Zachowaj swoje pytania o to, co zrobiłem dla wszystkich pozerów, lol :evil: Jeszcze nie stać mnie na zderzak, lol, ale zostanie zrobiony. Wszystkie trudne części i rzucanie narzędziami są już za mną.
 

Attachments

#22 ·
tak, robię to, możesz kwestionować swoją autentyczność ile chcesz lol mam tylną rolkę Supra bez tylnych świateł też lol i stare gówno czy chcesz to również udokumentować lol zachowaj swoje pytania co zrobiłem dla wszystkich pozytywnie nastawionych lol :evil: jeszcze nie stać mnie na zderzak lol ale zostanie zrobione wszystkie trudne części i rzucanie narzędziami są skończone
wszyscy jesteśmy na tym samym teal man :shrug::meemee::looney::silly:
 

Attachments

#24 ·
Czy ktoś dokonał konwersji z gen 1 na gen 2? Szukam listy części, oprócz oczywistych, takich jak reflektory, narożniki, grill, wypełniacze, czy coś jeszcze jest potrzebne oprócz może jakichś wsporników do dolnej śruby narożnej? Dzięki za pomoc chłopaki!!
 
#36 ·
Czy byłoby równie łatwo przejść z 4x4 2. generacji na pierwszą? Podoba mi się wygląd 4x4 1. generacji. Czy zderzak też pasuje? Nie podoba mi się zderzak 2. generacji.

Myślę, że nawet bym się z kimś zamienił, gdyby chciał, jedyny problem to to, że mieszkam na Hawajach
Moim zdaniem byłoby to więcej pracy, ponieważ światła w drugiej generacji są o wiele większe i zostawiłyby dużą dziurę do wypełnienia. Sposób montażu świateł pierwszej generacji prawdopodobnie wymagałby wspornika chłodnicy, zamiast się z tym bawić... kup zamiast tego inny samochód, zamiast sprawiać, by twój 98-00 wyglądał jak stary... gówno, zamień go na 01, jeśli cokolwiek robisz... tylko moje 2 centy
 
#40 ·
iight więc w zeszłym tygodniu było około 5 wątków na ten temat . . .

Gen 1 (1995.5-1997)
Gen 2 (1998-2000) = pasuje do Gen 1
Gen 3 (2001-2004) = pasuje do Gen 1 i 2
Ta informacja jest błędna. Ciężarówki 95.5-96 mają ten sam przód. 97 miał inny grill i reflektory, chociaż zachował ten sam zderzak.
 
#43 ·
Ta informacja jest błędna. Ciężarówki 95.5-96 mają ten sam przód. 97 miał inny grill i reflektory, chociaż zachował ten sam zderzak.
Masz częściowo rację. Zmienił się tylko napęd na 2 koła, napęd na 4 koła zachował ten sam przód.
niektóre wczesne 97 miały przód 95/96, zazwyczaj są to te, które mają napis "TOYOTA" z tyłu na dużych naklejkach, jeśli dobrze pamiętam. Trudno znaleźć wczesne 97....
tylko 97 z starszym przodem miały napęd na 4 koła. Nie było 2wd 97 z starym przodem.
 
#41 ·
Niektóre wczesne 97 miały przedni panel 95/96, zazwyczaj są to te, które mają napis "TOYOTA" z tyłu na dużych naklejkach, jeśli dobrze pamiętam. Trudno znaleźć wczesne 97....
 
#45 ·
Przepraszam, że odgrzebuję to z grobu, ale mam szybkie pytanie do wszystkich, którzy zrobili konwersję 01-04. Jeśli zdecydowaliście się użyć wspornika 01-04, jakich wsporników użyliście do skraplacza klimatyzacji? Potrzebuję nowego skraplacza i zastanawiam się, czy mogę po prostu kupić skraplacz z nadwozia 01-04.

Dzięki wszystkim,
 
#46 ·
Jeszcze jeden, żeby to wskrzesić. Mam 2000 2wd, który chciałbym przerobić na przedni zderzak z lat 1996-1998 - (ten, w którym chrom rozciąga się aż do nadkola). Mam samą chromowaną część zderzaka, ale nic więcej. Czy ktoś ma listę części (a jeszcze lepiej) części, których potrzebowałbym do tego? Chcę uzyskać wygląd w stylu old school custom i chcę pozbyć się nowszego stylu przedniego zderzaka.

Dzięki z góry!
 
#48 ·
Jeszcze jeden, żeby to wskrzesić. Mam 2000 2wd, który chciałbym przerobić na przedni zderzak z lat 1996-1998 - (ten, w którym chrom rozciąga się aż do nadkola.) Mam samą chromowaną część zderzaka, ale nic więcej. Czy ktoś ma listę części (lub lepiej) części, których potrzebowałbym do tego? Chcę uzyskać niestandardowy wygląd w starym stylu i chcę pozbyć się nowszego stylu osłony przedniego zderzaka.

Dzięki z góry!
znaleziono w sekcji technicznej
http://www.customtacos.com/tech/index.php?article=43

powinny być te same instrukcje, jeśli masz zderzak 2wd. Potrzebujesz więc głównie zderzaka, dolnej osłony, wsporników ramy i wsporników osłony.
 
#50 · (Edited)
Dzięki za link. Zrobiłem wyszukiwanie, ale na pewno to przegapiłem. Czy ktoś przypadkiem ma schemat rozłożeniowy lub listę numerów części dla wsporników potrzebnych do konwersji 2WD - czy są takie same? :confused:
http://www.customtacos.com/tech/files/95-2000_parts_list.pdf

Pierwsza strona pliku PDF zawiera schemat rozłożeniowy i numery części dla przedniego zderzaka 95-97.

Zderzak 2WD blk/chr - nr części 52101-04050/52101-04060
2WD blk valence - nr części 53911-04041
Wspornik zewnętrzny R/L - nr części 52145-35020/52146-35020
Wspornik montażowy R/L - nr części 52011-AD010/52012-AD010

Numery części wsporników są takie same. Zależy to tylko od tego, który zderzak chcesz zainstalować.
:waytogo::waytogo: