Toyota Tacoma Forum banner

Frontend conversie voor dummies

152K views 99 replies 41 participants last post by  002@cOK  
#1 · (Edited)
Oké, in de afgelopen week zijn er ongeveer 5 threads over geweest . . .

Gen 1 (1995.5-1997)
Gen 2 (1998-2000) = past op een Gen 1
Gen 3 (2001-2004) = past op een Gen 1 & 2

Benodigde onderdelen voor Gen 3 Swap:

Motorkap
Motorkapweerstrip
Grille
Koplampvullers (stukken die onder de koplampen gaan)
Koplampen
Hoeklichten
Lagere sierlijstverlichting
Bumper
Bumperafdekking (stuk dat bovenop de bumper zit)
Lagere sierlijst
Bumperbeugels
Steunbalk (dit stuk zit achter de lagere sierlijst)

Optionele onderdelen:

Motorkapvergrendeling
Koplampbevestigingen (hoewel de mijne ermee kwamen, had keveinthefawkers ze niet)

Onderdelen die je kunt houden:

Spatborden
Motorkapbeugels
Kernsteun

Installatie:

Alles wordt vrij eenvoudig vastgeschroefd, behalve de koplampen (dit geldt mogelijk alleen voor de Gen 1-trucks) ik moest nieuwe gaten boren en de eerdere koplampgaten groter maken om de grotere Gen 3-koplampen te compenseren

We moesten ook de onderste sierlijststeunbalk lassen . . . .

Je moet een verlenging maken voor je motorkapontgrendeling . . . .

Ik gebruikte ook zelftappers om de hoeklichtbeugel vast te schroeven (die ze meegeleverd hadden toen ik ze kocht)

Verder klikt en schroeft alles vast

Onderdelenlocaties:

aangezien geen van de lokale sloopbedrijven onderdelen hiervoor heeft, moest ik ze allemaal bestellen

www.partstrain.com
www.rockauto.com
www.ebay.com

dit waren allemaal de goedkoopste (deze swap is niet zo goedkoop!)

#8 ·
iemand anders zal zich moeten mengen over de voorkant van de 4runner?

ook als iemand anders nog iets toe te voegen heeft...
-motorkap
-motorkapscharnieren (de standaard scharnierhaak moet worden afgesneden en afgeslepen)
-koplampen
-koplampvuller en vulbevestigingsaccessoires (ik neem aan dat je ze nodig hebt, ik heb nooit de kans gehad om dit te doen)
-spatborden
-kernondersteuning
-bumper
-grille

ik heb de motorkapvergrendeling niet gebruikt, dus ik weet niet of die van de Tacoma past. Mogelijk moet je de aircoslangen een beetje aanpassen. Ik moest de droger achter de koplamp aan de bestuurderskant stoppen, op een andere plek zou ik nieuwe slangen nodig hebben gehad. Ik denk dat dat alles is, maar ik zal me melden als ik me iets anders herinner.

#4 ·
Ik zou de gen 3 01-04 motorkapsluiting voor 30 dollar krijgen. En kleine dingen zoals de clip voor het hoeklicht die op de spatbord komt voor 5 dollar per stuk. Ook zou ik de koplampsteunbeugel voor 20 dollar per stuk krijgen en deze op het spatbord monteren. Houdt alles op één lijn. Ook voor mensen met de oudere voorkant zonder de 4WD prerunner spatbord, moet je ook een nieuwe spatbordvoering krijgen, evenals nieuwe spatbordbeugels om alles goed te laten zitten.

#5 ·
Ik zou de gen 3 01-04 motorkapsluiting voor 30 dollar krijgen. En kleine dingen zoals de clip voor het hoeklicht die op de spatbord komt voor 5 dollar per stuk. Ook zou ik de koplampsteunbeugel voor 20 dollar per stuk krijgen en deze op het spatbord monteren. Houdt alles op één lijn. Ook voor de mensen met de oudere voorkant zonder de 4wd prerunner spatbord moet je ook een nieuwe spatbordvoering krijgen, ook nieuwe spatbordbeugels om alles goed te laten zitten
Welke spatbordbeugels? Ik denk erover om dit te doen, maar ik wil mijn voorspatborden niet kwijtraken... bakken zijn al ingelast. Ik heb het 2000.5 model 2wd met de Pre-runner voorkant. Gezien wat ik hierboven heb gelezen, kan ik mijn spatborden behouden? Of gold dat alleen als ik de hoeken had geschoren?

#7 ·
Dus ik neem aan dat de gen 3 aantrekkelijker is dan 2 of 1... waarvan ik eigenlijk denk dat gen 1 er cooler uitziet... gen 2 is oké, en gen 3 ziet eruit als een varkensgezicht of zoiets.
Ik was geen grote fan van de voorkanten van 01 - 04 toen ze voor het eerst uitkwamen, maar ik begin het idee van de nieuwere koplampen en billet-fixin's echt leuk te vinden. Die voorkant is een van de weinige die ik ook leuk vind met een motorkap met motorkap.

#13 ·
One thing that isnt specified is whether you get the parts for a DLX, Prerunner, Srunner, 2wd, 4wd, 2.4L, 2.7L, 3.4L.
Het enige verschil in al die dingen is dat de Gen 1 en 2 2wd trucks spatborden moeten kopen.

#16 · (Edited by Moderator)

Attachments

#15 ·
Ik heb sum ?s, ik zag in eerste instantie voor de 2wd gen1 naar gen3 conv. je hebt geen spatborden nodig en later in de thread zag ik dat je dat wel deed, kan iemand dit voor mij verduidelijken? ook heb ik een 96 (verzonken koplampen) zijn de hoeklichtmaten in de spatbord hetzelfde want ik heb een paar clears gekocht en moest de buitenkant scheren om ze te laten passen en een schroefgat is ongeveer 1/8 af :doah:en als laatste als ik van gen1 naar 3 zou wisselen, zou het dan allemaal mooi uitlijnen of zou het hier en daar net iets afwijken? zou de gen2 beter uitlijnen? bedankt :waytogo:

#17 · (Edited)
Als het helpt, ik moest L-beugels maken (voor mijn 95 tot 98-00 swap) voor de buitenste 2 montagebouten aan de markeerkant van de lampen.....gewoon wat L's gebogen van 16 gauge paint lock, een paar gaten geboord, wat klinknagels erin geslagen en had een paar stevige zijbevestigingen die die van de 98-00 nabootsen....Ik zal proberen snel een foto te plaatsen

#18 ·
Hoewel mijn taco lichte schade aan de voorkant had toen ik besloot de 98 tot 04 swap te doen, zal ik zeggen dat het een b*tch was... Ik dacht dat het vrij eenvoudig was na het lezen van veel berichten hierover, lol, voor degenen die geen ervaring hebben met carrosseriewerk, zou ik zeggen dat je het kunt doen, maar verwacht niet dat het op een bepaalde manier lukt, lol, ik moest naar de onderdelenwinkel rennen voor zoveel 8 mm bouten en moeren, om nog maar te zwijgen van het maken van mijn eigen zijbeugels voor de koplampen van plaatstaal en ze vervolgens te shimmen met ringen omdat ik ze te kort had gebogen, lol, laten we zeggen dat het leuk is, de resultaten zijn mooi, maar weet gewoon dat je plezier zult hebben, lol, mijn spatborden werkten, hoewel ze licht bewerkt moesten worden om de hoeklichtbeugel over de koplamp te laten glijden, maar de spatborden werkten wel, maar ik, zo ongeduldig als ik ben, had de 04 spatborden moeten kopen, lol, de motorkapvergrendeling werkte met sleuven, maar werkt niet zoals normaal, maar het werkt wel!! Omdat ik arm ben, ben ik blij met hoe het werkt, heb gewoon de motorkapstops omhoog verplaatst, lol, deze site heeft goede kennis, maar onderschat niet alle puntlassen over de hele kernsteun (ik gebruikte een 04 kernsteun omdat de mijne krom was van een wrak), ik wens iedereen die dit probeert veel succes, ik heb het gedaan, dus het is mogelijk voor domme mensen, lol, het kost gewoon een beetje *******-vindingrijkheid en afro-engineering en geduld dat ik niet had, lol, veel succes!! Het is leuk en de eindresultaten zijn al de stress en het weggooien van gereedschap waard, lol :waytogo::meemee: ja, ik kan niet spellen !:waytogo:

#21 ·
Ja, dat doe ik. Je kunt zoveel als je wilt twijfelen aan je authenticiteit, lol. Ik heb ook de Supra achterste rolpan zonder achterlichten, lol, en de oude zooi. Wil je dat ook documenteren, lol? Blijf maar vragen wat ik voor alle posers heb gedaan, lol :evil: Kan de bumper nog niet betalen, lol, maar het komt goed. Alle moeilijke onderdelen en het gooien van gereedschap zijn voorbij.

Attachments

#22 ·
ja, dat doe ik, je kunt zoveel aan je authenticiteit twijfelen als je wilt lol, ik heb ook de Supra achterrol met geen achterlichten lol en de oude **** wil je dat ook documenteren lol blijf vragen wat ik voor alle poseurs heb gedaan lol :evil: kan de bumper nog niet betalen lol maar het komt goed alle moeilijke onderdelen en het gooien van gereedschap zijn voorbij
we zitten allemaal op dezelfde teal man :shrug::meemee::looney::silly:

Attachments

#24 ·
Heeft iemand een conversie van gen 1 naar gen 2 gedaan? Ik ben op zoek naar een onderdelenlijst, afgezien van de voor de hand liggende dingen, koplampen, hoeken, grille, vullers, wat is er nog meer nodig, behalve misschien wat beugels voor de onderste hoekbout? Bedankt voor de hulp jongens!!

#36 ·
zou het net zo gemakkelijk zijn om van een 2e generatie 4x4 naar een eerste te gaan? Ik vind het uiterlijk van de eerste generatie 4x4 mooier. Past de bumper ook? Ik vind de bumper van de 2e generatie niet mooi.

ik denk dat ik zelfs met iemand zou ruilen als ze dat zouden willen, het enige probleem is dat ik in Hawaï woon
Naar mijn mening zou het meer werk zijn, omdat de lichten op de tweede generatie veel groter zijn en een groot gat zouden achterlaten om op te vullen. De manier waarop de lichten van de eerste generatie worden gemonteerd, zou je waarschijnlijk een radiatorsteun nodig hebben in plaats van ermee te knoeien... koop in plaats daarvan een andere truck in plaats van je 98-00 eruit te laten zien als de oude... ****, wissel hem om naar de 01 als je iets doet... gewoon mijn 2 cent

#40 ·
iight dus in de afgelopen week zijn er ongeveer 5 threads over geweest . . .

Gen 1 (1995.5-1997)
Gen 2 (1998-2000) = past op een Gen 1
Gen 3 (2001-2004) = past op een Gen 1 & 2
Deze informatie is verkeerd. 95.5-96 trucks hebben dezelfde voorkant. De 97 had een andere grille en koplampen, hoewel hij dezelfde bumper behield.

#43 ·
Deze informatie is verkeerd. 95.5-96 trucks hebben dezelfde voorkant. De 97 had een andere grille en koplampen, hoewel hij dezelfde bumper behield.
je hebt half gelijk. alleen de 2wd veranderde, de 4wd behield dezelfde voorkant.
sommige vroege 97's hadden de 95/96 voorkant, het zijn meestal degenen die "TOYOTA" op de achterkant zeggen in de grote stickers als ik me goed herinner. Moeilijk om de vroege 97's te vinden zijn....
alleen 97's met de oudere voorkant waren 4wd. er waren geen 2wd 97's met de oude voorkant.

#41 ·
Sommige vroege 97's hadden de 95/96 voorkant, het zijn typisch degenen die "TOYOTA" op de achterkant in de grote stickers zeggen als ik me goed herinner. Moeilijk te vinden zijn de vroege 97's....

#45 ·
Sorry dat ik dit ding uit de dood opgraaf, maar ik had een korte vraag voor iedereen die de 01-04 conversie heeft gedaan. Als je besloten hebt om de 01-04 core support te gebruiken, welke beugels heb je dan gebruikt voor de aircocondensor? Ik heb een nieuwe condensor nodig en ik vraag me af of ik gewoon een condensor van de 01-04 carrosseriestijl kan kopen.

Bedankt allemaal,

#46 ·
Nog eentje om dit uit de dood op te wekken. Ik heb een 2000 2wd die ik wil ombouwen naar de voorbumper van 1996-1998 - (die waarbij het chroom helemaal terugloopt tot aan de wielopening.) Ik heb het eigenlijke chromen bumperstuk zelf, maar verder niets. Heeft iemand een onderdelenlijst (of beter nog) de onderdelen die ik hiervoor nodig heb? Ik ga voor een old school custom look en wil af van de nieuwere stijl voorbumper.

Bedankt bij voorbaat!

#48 ·
Nog een om dit terug uit de dood te halen. Ik heb een 2000 2wd die ik graag wil ombouwen naar de voorbumper van 1996-1998 - (die waarbij het chroom helemaal terugloopt tot de wielopening.) Ik heb het daadwerkelijke chromen bumperstuk zelf, maar verder niets. Heeft iemand een onderdelenlijst (of beter nog) de onderdelen die ik hiervoor nodig heb? Ik ga voor een old school custom look en wil af van de nieuwere voorbumpercover.

Bedankt op voorhand!
gevonden in de technische sectie
http://www.customtacos.com/tech/index.php?article=43

moet dezelfde instructies zijn als je de 2wd bumper hebt. Dus je hebt voornamelijk de bumper, de onderste valance, framebeugels en valancebeugels nodig.

#49 ·
Bedankt voor de link. Ik had een zoekopdracht gedaan, maar ik heb hem zeker gemist. Heeft iemand toevallig een explosietekening of een onderdeelnummerlijst voor de beugels die nodig zijn om de 2WD-conversie uit te voeren - of zijn ze hetzelfde? :confused:

#50 · (Edited)
Bedankt voor de link. Ik had een zoekopdracht gedaan, maar ik heb het zeker gemist. Heeft iemand toevallig een explosietekening of een lijst met onderdeelnummers voor de beugels die nodig zijn om de 2WD-conversie uit te voeren - of zijn ze hetzelfde? :confused:
http://www.customtacos.com/tech/files/95-2000_parts_list.pdf

De eerste pagina van de PDF heeft de explosietekening en onderdeelnummers voor de 95-97 voorbumper.

2WD blk/chr bumper - onderdeelnummer 52101-04050/52101-04060
2WD blk valence - onderdeelnummer 53911-04041
R/L buitenbeugel - onderdeelnummer 52145-35020/52146-35020
R/L montagebeugel - onderdeelnummer 52011-AD010/52012-AD010

De onderdeelnummers van de beugel zijn hetzelfde. Hangt er gewoon van af welke bumper je wilt installeren.
:waytogo::waytogo: